..:TQ 4 Being My Followers:..

Wednesday, March 28, 2012

.:Malam pertama:.


malam tadi berdua jer ngan dhia..
ye la hubby kan gi course..

dhia duk layan kartun..
bile aku nak aleh channel lain dhia pun cakap..
"mama.. jangan tekan"
siap warning awal tu..
haish..

sudahnyer aku amek lah majalah Pa & Ma...
time aku nak bace time tu lah dhia..
"Dhia aryssa nak bace"
haishh..
malas nak gaduh ngan dhia aku bg je lah..

dah boring aku masuk lah bilik..
konon2 nak tido..
pastu pandai plak datang kat aku kate..
"mama..jangan la tido" sambil tarik aku gi depan..
pastu suh aku baring sebelah die sambil tepuk2 bantal tu..

time tu aku tukar channel..
aku suke layan lagu2 k-pop..
eh..tak marah pun bile aku tukar channel..
bukan saje tak marah tp siap tunjuk sign "good" lagi kat aku..
majalah Pa & Ma tu pun die bg kat aku suh simpan katenyer sebab mase tu aku dah padam lampu..
layan lah kami k-pop 2 beranak..
pastu mintak susu..aku diam jer..
tak lame tu dhia tertido..
kalo aku wat susu pun mesti tak abis minum sebab aku tau die nak tido, bukan nak susu sangat..

alhamdulillah..malam pertama ngan dhia adelah success tanpa kemarahan..


10 comments:

Ryn said...

dhia yg baguss..he3

lia said...

Dhia sgt bagus....

Amsyar tiap2 mlm time papanyer outstation, mesti gadoh2 manja pastu nak baring atas perut aku... ayooo layankan jer...

qaseh johanna said...

baik la kakak dhia ni..selamat dia xmerengek mintak abah..klu x mesti pening pale mama ni.. hihi

tgk jd apa mlm ni... :))

.:Yana:. said...

Riny - hopefully bertahanlah "bagusnyer" sampai esok..aminnn..

.:Yana:. said...

lia - tak de plak nak baring atas perut tp nak kite sentiase depan mate..time kite solat pun die tunggu..

.:Yana:. said...

qaseh - dah bgtau awal2 kat dhia..abah tak de, abah work..dhia duk ngan mamam jer..alhamdulillah die faham dan tak carik abah die..

bunga_rose said...

kan.. nak tido je msti nak mintak susu, padahal bukan nak minum sangat, saje je nak letak kat mulut kejap sblm tido.. *sama dgn qimie*

Mommy_ima said...

baiknye dhia... kalau my doter Aleesya mesti dh cari daddy jer..

p/s: hai..salam kenal mommy. singgah sini n follow blog kamu yer. :)
feel free to visit me too~♥

eima said...

seb baik tak meragam ... dah la mama die dah sarat dah

Fai Nardir said...

good girl dhia... sgt2 behave ;) blh minta present dari mama ni. hihi...

..:..Labels..:..

3rd pregnancy (27) 4rd pregnancy (2) Adam demam (1) Adam Mustaqim (14) Adli Mubasyir (1) Adwa (50) Adwa dah setahun (1) adwa punye (4) Adwa tak sihat (9) Aidiladha 2014 (1) air tangan suami (4) alamanda (3) Aloe Vera Gel (1) anak2 (24) anniversary (3) ape yg best (1) ape2 aje (80) Artis (1) award (1) Bangi (4) barang baru (18) batuk (1) BE (2) Bengkak susu (1) Besday Adam (2) Besday Adwa (3) besday aku (6) Besday Dhia (5) best fren (11) bf (13) Big Apple (1) Breastfeeding Journey (19) BSP (2) BSP review (7) BSP Test (5) Buah tangan (1) buddy (2) Buka puasa (5) Cabut Gigi (1) Cameron Highlands (1) cedera (2) Cendol (2) Char kuew tiau terbaik (1) Check up (19) Check up Adam (2) Check up Adwa (3) contest (12) cuace (13) Cuti-Cuti Malaysia (2) Cyberjaya (2) Dentist (3) dhia (234) dhia punye (21) Dhia tak sihat (4) DIY (1) Domino's (5) Drama Korea (10) dunia hiburan (2) Eksiden (2) Family (16) Family Day (2) Fesyen (1) floria (3) Gaji (2) GDM (3) Gigi Dhia (1) Give Away (1) Go.Lokal.Cafe (1) Hadiah (2) Hari pertama sekolah 2017 (1) herbaline (2) Hidung berdarah (1) Hilang (2) hobi (1) Home sweet home (1) Hospital (3) IC (1) Ikan (1) info (54) isi hati (101) jalan2 (22) Jambu (1) Jamuan (1) Jerebu (1) jerubu (2) JJCM (8) K-Pop (1) KAFA (1) Kajang (1) Kedah (5) kegilaan (1) kejadian (17) Kek (1) Kelahiran Adam mustaqim (1) Kerja (3) Kerjaya (2) kesihatan (26) Klinik (4) Klinik Gigi (1) Konvokesyen Dhia (1) kronologi kelahiran Dhia (1) Lagu Best (1) lambat bangun (1) lirik lagu (2) lunch date (4) macam2 Adwa (15) macam2 Dhia (1) macam2 hal (3) majlis (9) Majlis Adwa (3) makan luar (3) makan-makan (134) makan-makan kat ofis (2) Makanan feveret (1) Mama punye (2) masak-masak (72) MASALAH (1) Menang (2) MGTT (1) minat (1) mines (3) nak bg hadiah (2) nak tau.. (1) Nando's (1) Novel (1) ntah ape2 (6) nuffnang (7) ofis (17) order saje (1) Pasar Malam (1) pasar tani (6) PASTI (4) Penang (4) penyakit (20) perayaan (5) perkembangan adwa (15) Pertandingan Azan ALAMRIA (2) Petua (2) Pregnancy (46) Preparation (4) produk (12) Progress Adam (1) Promosi (3) Puri (1) Putrajaya (14) Ramadhan (6) Raya (4) Raya 2013 (2) resepi (6) result (1) Rezeki (3) rezeki ramadhan (1) Rezeki Syawal (1) Rojak (1) Rumah (2) Sakit pinggang (1) saman polis (1) Saman PPj (1) sekolah (2) Sekolah Dhia (2) Selamat Hari Raya (1) Seminar (2) seram (1) serdang (1) Sesemut (1) Set Berpantang (1) Setiausaha (2) Sg. Ramal (2) Shaklee (1) Sharing is Caring (9) shopping (5) Shopping online (3) Simpanan (1) Solid Food (3) souvenir (1) Stevia (1) suami saye (29) suke-suki (27) Susu Formula (3) TAFIST (2) tag (3) Tahun 1 (1) taska (17) things (1) Tragedi (1) Tudung (1) tukar template (1) tupperware (3) tutorial (1) TV drama (9) Umai (1) wordless wednesday (6) Zakat (1)