..:TQ 4 Being My Followers:..

Monday, November 22, 2010

.:Sambutan Raye Haji:.

tahun ni raye haji giliran kampung N9 plak..
raye pose aritu dah balik kedah..
kami ikut sistem giliran..

sambutan biase2 sajer..
adik aku yg kat lumut pun tak balik..
sib baik abang aku balik..
kami x gi beraye pun...
gambar raye pun tak de..
cume petang raye tu attend besday party cucu jiran aku..

tahun ni hanye meriah dengan makanan sajer..
cam biase adat ngunjung (bertukar2 makanan) masih lg ade..
tu yg istimewanyer raye kat umah mak abah aku..
macam2 lauk boleh makan..
aku pali suke makan sambal goreng jawe....
tp mak aku tak buat..
yg bestnyer ramai jiran yg ngunjung ade masak sambal goreng jawe..
puas ler makan sambal goreng..

gambar dari google..
sambal goreng jawe..

mmg kenyang sampai ke malam..
makan..makan..dan makan lagi..
hehehe..

selalu kalo raye mak aku akan masak rendang daging..
tp tahun ni abah aku yg masak daging..
tapi bukan masak rendang tp beriani..
sampai ke johor abah aku cari rempah nak wat beriani..
abah kate kalo x slalu masak takut lupe...
(abah aku tukang masak kalo ade majlis kenduri kawen kat blok aku..
aku tinggal di rancangan felda)..
makanan yg dimasak ialah..ketupat daun kelapa, beriani daging, ayam masak kicap pedas dan masak lodeh..

gambar raye sekuarge raye haji ni x de..
dhia plak tido mase org balik dr semayang raye..
langsung malas nak snap gambar..
ni gambar mase adik aku kawen bulan 7 ari tu..
kami pakai baju yg same..
hehehe...


ni jer gambar mase raye haji yg ade..


abah tengah bakar ekor lembu..
nak buang bulu2 die..

ketupat daun kelapa..
lum masak lg..

baru balik dari besday party..
dhia n abg luqman

No comments:

..:..Labels..:..

3rd pregnancy (27) 4rd pregnancy (2) Adam demam (1) Adam Mustaqim (14) Adli Mubasyir (1) Adwa (50) Adwa dah setahun (1) adwa punye (4) Adwa tak sihat (9) Aidiladha 2014 (1) air tangan suami (4) alamanda (3) Aloe Vera Gel (1) anak2 (24) anniversary (3) ape yg best (1) ape2 aje (80) Artis (1) award (1) Bangi (4) barang baru (18) batuk (1) BE (2) Bengkak susu (1) Besday Adam (2) Besday Adwa (3) besday aku (6) Besday Dhia (5) best fren (11) bf (13) Big Apple (1) Breastfeeding Journey (19) BSP (2) BSP review (7) BSP Test (5) Buah tangan (1) buddy (2) Buka puasa (5) Cabut Gigi (1) Cameron Highlands (1) cedera (2) Cendol (2) Char kuew tiau terbaik (1) Check up (19) Check up Adam (2) Check up Adwa (3) contest (12) cuace (13) Cuti-Cuti Malaysia (2) Cyberjaya (2) Dentist (3) dhia (234) dhia punye (21) Dhia tak sihat (4) DIY (1) Domino's (5) Drama Korea (10) dunia hiburan (2) Eksiden (2) Family (16) Family Day (2) Fesyen (1) floria (3) Gaji (2) GDM (3) Gigi Dhia (1) Give Away (1) Go.Lokal.Cafe (1) Hadiah (2) Hari pertama sekolah 2017 (1) herbaline (2) Hidung berdarah (1) Hilang (2) hobi (1) Home sweet home (1) Hospital (3) IC (1) Ikan (1) info (54) isi hati (101) jalan2 (22) Jambu (1) Jamuan (1) Jerebu (1) jerubu (2) JJCM (8) K-Pop (1) KAFA (1) Kajang (1) Kedah (5) kegilaan (1) kejadian (17) Kek (1) Kelahiran Adam mustaqim (1) Kerja (3) Kerjaya (2) kesihatan (26) Klinik (4) Klinik Gigi (1) Konvokesyen Dhia (1) kronologi kelahiran Dhia (1) Lagu Best (1) lambat bangun (1) lirik lagu (2) lunch date (4) macam2 Adwa (15) macam2 Dhia (1) macam2 hal (3) majlis (9) Majlis Adwa (3) makan luar (3) makan-makan (134) makan-makan kat ofis (2) Makanan feveret (1) Mama punye (2) masak-masak (72) MASALAH (1) Menang (2) MGTT (1) minat (1) mines (3) nak bg hadiah (2) nak tau.. (1) Nando's (1) Novel (1) ntah ape2 (6) nuffnang (7) ofis (17) order saje (1) Pasar Malam (1) pasar tani (6) PASTI (4) Penang (4) penyakit (20) perayaan (5) perkembangan adwa (15) Pertandingan Azan ALAMRIA (2) Petua (2) Pregnancy (46) Preparation (4) produk (12) Progress Adam (1) Promosi (3) Puri (1) Putrajaya (14) Ramadhan (6) Raya (4) Raya 2013 (2) resepi (6) result (1) Rezeki (3) rezeki ramadhan (1) Rezeki Syawal (1) Rojak (1) Rumah (2) Sakit pinggang (1) saman polis (1) Saman PPj (1) sekolah (2) Sekolah Dhia (2) Selamat Hari Raya (1) Seminar (2) seram (1) serdang (1) Sesemut (1) Set Berpantang (1) Setiausaha (2) Sg. Ramal (2) Shaklee (1) Sharing is Caring (9) shopping (5) Shopping online (3) Simpanan (1) Solid Food (3) souvenir (1) Stevia (1) suami saye (29) suke-suki (27) Susu Formula (3) TAFIST (2) tag (3) Tahun 1 (1) taska (17) things (1) Tragedi (1) Tudung (1) tukar template (1) tupperware (3) tutorial (1) TV drama (9) Umai (1) wordless wednesday (6) Zakat (1)