..:TQ 4 Being My Followers:..

Monday, November 1, 2010

.:Anlene Perisa Coklat:.




jumaat lepas aku ke carefour..
jalan2 sambil cari barang skit2...
gi ngan 2 org member ofis..
aku terpisah ngan mereka..
time aku jalan2 nak cari member2 aku tu ade sorang mamat tu sape aku..
kak nak cek tulang x kak?
satu minit jer..
saye tangah cari kawan saye ni..aku kate..
x pe kak..seminit jer..
dah die kate seminit jer aku pun kate balik..
ok lah...

isi borang n duduk kat depan mamat td...
mamat tu suh masukkan kaki kanan kat dalam mesin tu..
die sembur pakai cecair..sejuk jer..
pastu mamat tu tekan satu punat n tibe2 rase tulang kat buku lali kene tekan..
x la sakit tp rase gak la..
pas mamat tu isi result die pass borang kat kawan sebelah die..
kawan die tu tlg eksplain kat aku pasal result tulang aku tu...
sib baik ok.. cume die kate teruskan minum susu...


pastu aku try ler anlene coklat sample yg diletak tepi booth tu..
eh..sedap la..nape aku wat x sedap..
aku sempat tanye kakak anlene tu...
ooo..rupenyer selama ni aku silap bancuh..patut la x sedap langsung..
kakak tu kate bancuh anlene x perlu pakai air panas..
pakai air suam cukup..nanti vitamin die hilang n rasenyer x sedap...

ooo... balik2 umah terus aku try buat...
kat umah mmg ade susu anlene coklat..tp x minum sebab x sedap)
sebelum ni aku buat pakai 2 sudu jer susu anlene tu..kali ni aku buat ikut sukatan yg betul..
4 sudu besar + 200 ml air.. tp aku gandekan 2 untuk minum malam sekali..
(susu ni sedap lg minum sejuk..so yg lebih aku simpan dalam fridge)
bile aku minun susu yg aku buat tu..
eh..same la..
mmg betul la..jdnyer aku salah bancuh dulu..patut ler x sedap..
so skrg kene minum anlene balik utk tingkatkan kekuatan tulang...
leh jd cam michelle yeoh..

ni result tulang aku..0.1..kalo lg tinggi (lebih hijau) lg bagus..

5 comments:

Unknown said...

hak hak hakkk.. mau jadi maikel yoh... tapikan susu mmg bagus di kalangan umur nak 30 an ni..

jadik selamat mencuba..

.:Yana:. said...

tu la kak..sib baik sedar awal..
sebelum2 ni pun minum susu gak tp anlene lebih bagus kot..
dalam mase 4 minggu, tulang jd kuat... jom minum anlene beramai2..

health-beauty-slimming said...

x pernah lak minum susu ni,nak cube la nnti,ade 2 perisa je ke?

.:Yana:. said...

iyer..bagus kalo nak mule b4 30..
yup..ade 2 perisa shj..coklat lg sedap..
sedap tau..

Unknown said...

Kalo mcm yg umur muda2 lagi boleh minum ke sbb ade member Kate x boleh minum susu ni kalo umur x capai 40 puluh tahun ke atas... Nnti kena kanser x tau lah pulak... Tapi bila search x de pulak..so mcm mna tu? Boleh d percayai x?

..:..Labels..:..

3rd pregnancy (27) 4rd pregnancy (2) Adam demam (1) Adam Mustaqim (14) Adli Mubasyir (1) Adwa (50) Adwa dah setahun (1) adwa punye (4) Adwa tak sihat (9) Aidiladha 2014 (1) air tangan suami (4) alamanda (3) Aloe Vera Gel (1) anak2 (24) anniversary (3) ape yg best (1) ape2 aje (80) Artis (1) award (1) Bangi (4) barang baru (18) batuk (1) BE (2) Bengkak susu (1) Besday Adam (2) Besday Adwa (3) besday aku (6) Besday Dhia (5) best fren (11) bf (13) Big Apple (1) Breastfeeding Journey (19) BSP (2) BSP review (7) BSP Test (5) Buah tangan (1) buddy (2) Buka puasa (5) Cabut Gigi (1) Cameron Highlands (1) cedera (2) Cendol (2) Char kuew tiau terbaik (1) Check up (19) Check up Adam (2) Check up Adwa (3) contest (12) cuace (13) Cuti-Cuti Malaysia (2) Cyberjaya (2) Dentist (3) dhia (234) dhia punye (21) Dhia tak sihat (4) DIY (1) Domino's (5) Drama Korea (10) dunia hiburan (2) Eksiden (2) Family (16) Family Day (2) Fesyen (1) floria (3) Gaji (2) GDM (3) Gigi Dhia (1) Give Away (1) Go.Lokal.Cafe (1) Hadiah (2) Hari pertama sekolah 2017 (1) herbaline (2) Hidung berdarah (1) Hilang (2) hobi (1) Home sweet home (1) Hospital (3) IC (1) Ikan (1) info (54) isi hati (101) jalan2 (22) Jambu (1) Jamuan (1) Jerebu (1) jerubu (2) JJCM (8) K-Pop (1) KAFA (1) Kajang (1) Kedah (5) kegilaan (1) kejadian (17) Kek (1) Kelahiran Adam mustaqim (1) Kerja (3) Kerjaya (2) kesihatan (26) Klinik (4) Klinik Gigi (1) Konvokesyen Dhia (1) kronologi kelahiran Dhia (1) Lagu Best (1) lambat bangun (1) lirik lagu (2) lunch date (4) macam2 Adwa (15) macam2 Dhia (1) macam2 hal (3) majlis (9) Majlis Adwa (3) makan luar (3) makan-makan (134) makan-makan kat ofis (2) Makanan feveret (1) Mama punye (2) masak-masak (72) MASALAH (1) Menang (2) MGTT (1) minat (1) mines (3) nak bg hadiah (2) nak tau.. (1) Nando's (1) Novel (1) ntah ape2 (6) nuffnang (7) ofis (17) order saje (1) Pasar Malam (1) pasar tani (6) PASTI (4) Penang (4) penyakit (20) perayaan (5) perkembangan adwa (15) Pertandingan Azan ALAMRIA (2) Petua (2) Pregnancy (46) Preparation (4) produk (12) Progress Adam (1) Promosi (3) Puri (1) Putrajaya (14) Ramadhan (6) Raya (4) Raya 2013 (2) resepi (6) result (1) Rezeki (3) rezeki ramadhan (1) Rezeki Syawal (1) Rojak (1) Rumah (2) Sakit pinggang (1) saman polis (1) Saman PPj (1) sekolah (2) Sekolah Dhia (2) Selamat Hari Raya (1) Seminar (2) seram (1) serdang (1) Sesemut (1) Set Berpantang (1) Setiausaha (2) Sg. Ramal (2) Shaklee (1) Sharing is Caring (9) shopping (5) Shopping online (3) Simpanan (1) Solid Food (3) souvenir (1) Stevia (1) suami saye (29) suke-suki (27) Susu Formula (3) TAFIST (2) tag (3) Tahun 1 (1) taska (17) things (1) Tragedi (1) Tudung (1) tukar template (1) tupperware (3) tutorial (1) TV drama (9) Umai (1) wordless wednesday (6) Zakat (1)