..:TQ 4 Being My Followers:..

Friday, November 6, 2009

Dhia demam panas

aku baru naik keje ari ni...ari rabu n khamis cuti...Anak aku demam panas..
mase ari rabu tu panas dah badan dhia..dalam 37.6 darjah celcius...badan pun panas so aku amek keputusan tuk jage dhia kat umah jer...aku bg minum ubat demam...so demam pun tak ler panas sangat...
malamnyer dalam kul 11 lebih...aku rase badan dhia panas le sesangat...aku amek termometer n letak bawah armpit dhia...39.4 darjah celcius!!! so malam pun dah lewat, nak tak nak anta jer klinik swasta...sampai kat klinik dokter cek suhu dhia, sekali 40 darjah celcius!!! tp dokter tu wat muke bodoh jer...suh amek ubat n kate jgn pakaikan dhia baju tebal, tu jer....kene charge RM50 tu...
balik tu bg dhia makan ubat terus...tak lame panas pun kurang tp tak lame tu panas balik...sib baik mase tu dah subuh...aku terus mandikan dhia.....aku n hubby siap2 terus ke klinik putrajaya. sebelum masuk jmp dokter kami ke bilik prosedur 22 utk cek suhu dhia..cek2 tengok 37 jer...kirenyer demam skit jer la kan....tp badan n kepale dhia panas betul...masuk jmp dokter, cek lg suhu dhia...39 darjah celcius...dokter kate panas sangat ni...kene masuk ubat ikut b****t ni...dokter explain skit2, pastu terus aku n dhia gi bilik prosedur 22.kat situ nurse ajar n tunjuk care masuk ubat ikut b****t...sib baik dhia behave..tak nangis pun....dah selesai amek ubat terus balik umah....kat umah dhia diam jer n tido sampai petang..sedih nengoknyer..... tapi demam dhia kebah skit...badan pun dah mule peluh...

tapi malam tadi panas balik badan dhia...tempreture 38.o...tu kire panas gak tu...terus aku masuk ubat ikut b****t...dalam kul 5 am dhia nangis... badan pun masih panas lg...aku bg ubat demam, yg minum punye...pastu aku basahkan badan dhia...tak lame tu, sejuk skit badan dhia...aku tengok dhia dah leh main2...lega skit aku...memandangkan aku dah 2 ari cuti, so aku pun g la keje ari ni...td rehat aku gi taska, tengok dhia dah ok...alhamdulillah....

ni gambar ari selasa...lum demam lg... leh jd gimnastik negara ler dhia...wat split tu...

ni ari rabu ...masih larat main lg...

cam nak lumbe lari jer dhia...sampai ujung jari kaki tu...

ni mase ari khamis...tak larat sangat...pakai pampers jer...nak bg badan dhia sejuk...

1 comment:

yana said...

demam nak pandai merangkak agaknye tu

..:..Labels..:..

3rd pregnancy (27) 4rd pregnancy (2) Adam demam (1) Adam Mustaqim (14) Adli Mubasyir (1) Adwa (50) Adwa dah setahun (1) adwa punye (4) Adwa tak sihat (9) Aidiladha 2014 (1) air tangan suami (4) alamanda (3) Aloe Vera Gel (1) anak2 (24) anniversary (3) ape yg best (1) ape2 aje (80) Artis (1) award (1) Bangi (4) barang baru (18) batuk (1) BE (2) Bengkak susu (1) Besday Adam (2) Besday Adwa (3) besday aku (6) Besday Dhia (5) best fren (11) bf (13) Big Apple (1) Breastfeeding Journey (19) BSP (2) BSP review (7) BSP Test (5) Buah tangan (1) buddy (2) Buka puasa (5) Cabut Gigi (1) Cameron Highlands (1) cedera (2) Cendol (2) Char kuew tiau terbaik (1) Check up (19) Check up Adam (2) Check up Adwa (3) contest (12) cuace (13) Cuti-Cuti Malaysia (2) Cyberjaya (2) Dentist (3) dhia (234) dhia punye (21) Dhia tak sihat (4) DIY (1) Domino's (5) Drama Korea (10) dunia hiburan (2) Eksiden (2) Family (16) Family Day (2) Fesyen (1) floria (3) Gaji (2) GDM (3) Gigi Dhia (1) Give Away (1) Go.Lokal.Cafe (1) Hadiah (2) Hari pertama sekolah 2017 (1) herbaline (2) Hidung berdarah (1) Hilang (2) hobi (1) Home sweet home (1) Hospital (3) IC (1) Ikan (1) info (54) isi hati (101) jalan2 (22) Jambu (1) Jamuan (1) Jerebu (1) jerubu (2) JJCM (8) K-Pop (1) KAFA (1) Kajang (1) Kedah (5) kegilaan (1) kejadian (17) Kek (1) Kelahiran Adam mustaqim (1) Kerja (3) Kerjaya (2) kesihatan (26) Klinik (4) Klinik Gigi (1) Konvokesyen Dhia (1) kronologi kelahiran Dhia (1) Lagu Best (1) lambat bangun (1) lirik lagu (2) lunch date (4) macam2 Adwa (15) macam2 Dhia (1) macam2 hal (3) majlis (9) Majlis Adwa (3) makan luar (3) makan-makan (134) makan-makan kat ofis (2) Makanan feveret (1) Mama punye (2) masak-masak (72) MASALAH (1) Menang (2) MGTT (1) minat (1) mines (3) nak bg hadiah (2) nak tau.. (1) Nando's (1) Novel (1) ntah ape2 (6) nuffnang (7) ofis (17) order saje (1) Pasar Malam (1) pasar tani (6) PASTI (4) Penang (4) penyakit (20) perayaan (5) perkembangan adwa (15) Pertandingan Azan ALAMRIA (2) Petua (2) Pregnancy (46) Preparation (4) produk (12) Progress Adam (1) Promosi (3) Puri (1) Putrajaya (14) Ramadhan (6) Raya (4) Raya 2013 (2) resepi (6) result (1) Rezeki (3) rezeki ramadhan (1) Rezeki Syawal (1) Rojak (1) Rumah (2) Sakit pinggang (1) saman polis (1) Saman PPj (1) sekolah (2) Sekolah Dhia (2) Selamat Hari Raya (1) Seminar (2) seram (1) serdang (1) Sesemut (1) Set Berpantang (1) Setiausaha (2) Sg. Ramal (2) Shaklee (1) Sharing is Caring (9) shopping (5) Shopping online (3) Simpanan (1) Solid Food (3) souvenir (1) Stevia (1) suami saye (29) suke-suki (27) Susu Formula (3) TAFIST (2) tag (3) Tahun 1 (1) taska (17) things (1) Tragedi (1) Tudung (1) tukar template (1) tupperware (3) tutorial (1) TV drama (9) Umai (1) wordless wednesday (6) Zakat (1)