..:TQ 4 Being My Followers:..

Wednesday, September 16, 2009

Tag by Kak Ijan @ Mamalyna

Ni first time aku jawab tag n ditag oleh orang...ingat gak kak ijan kat aku...ni ler jawapan tag yer...

Baju Raya
oren adelah kaler tema baju raye kami 3 beranak. tp tak satu kain pun...tak dan nak tempah...tibe2 jer rase dah bulan pose..so beli jer yg siap..tu pasal ler kaler oren tu ade yg terang, ade yg tak brape terang.hehehe....

Untuk Baby/Anak
Dhia aku tak watkan baju kurung...seperti yg aku kate kat atas tak dan...lgpun, dhia lum pandai jalan..aku cume belikan baju jalan jer...

Family aku
Family aku mmg tiap2 taun sambut raye sederhana aje...persiapan sumer mak n abah aku dah siapkan...kuih n kelengkapan umah sumer dieorg watkan ...tugas aku plak bile raye ni..tolong kemas2 umah n tolong mak aku masak pada malam raye...

Family mertua
Dieorg lg advanced...cam tahun lepas, siap sponsor baju raye aku n hubby aku tu... maklum la, mak mertua tiri aku tu banyak duit...hehehe...

Kasut Raya
Kasut raye aku pakai yg mane ade jer...lgpun aku baru jer beli kasut baru pada julai lalu...masih cantik lg...jgn membazir... Hubby aku pun baru beli kasut baru bulan lepas...Dhia plak lum pandai jalan...so tak de kasut raye utk Dhia...hehehe...

Kuih Raya
Kuih raya aku beli jer...senang...nak wat tak sempat ler...beli tak banyak pun..banyak beli kerepek jer...beli kuih, kuih yg aku suke jer..

Perabot baru
Tak penah tambah perabot baru pun...maklumla umah sempit...lgpun sumer still ok jer...lum ade yg reput lg...

Duit raya
Tak tukar pun duit raye thn ni...pakai balance thn lepas (still simpan tu..hehe)...Aku pun dah dapat duit raye dr x-big boss aku (dah abis pun)...Dhia pun dah ade dapat duit raye dr pegawai ofis lame aku....murah rezeki Dhia...

Bonus
Thn ni tak dek bonus cume dapat duit bantuan jer....ok dari tak de langsung kan????

Balik kampung
Aku anak beranak balik kg. ari sabtu..lepas sahur..(takut jem)thn ni giliran balik kg aku plak... n seperti thn yg sebelumnya, mak n abah aku mesti bawak anak-anak n cucunyer balik beraye kat Johor (umah nenek).....

Sekian, terima kasih....

2 comments:

::Kak Sambal:: said...

bagus...pantas menjawab TAG...yana, ibu mertua banyak duit...banyakler duit raya dhia taun nie...heheh...SELAMAT HARI RAYA yer...Jgn lupa balik keje...hehehe

.:Yana:. said...

Mamalyna - hehehe...Selamat Ari Raye gak ek kak...

..:..Labels..:..

3rd pregnancy (27) 4rd pregnancy (2) Adam demam (1) Adam Mustaqim (14) Adli Mubasyir (1) Adwa (50) Adwa dah setahun (1) adwa punye (4) Adwa tak sihat (9) Aidiladha 2014 (1) air tangan suami (4) alamanda (3) Aloe Vera Gel (1) anak2 (24) anniversary (3) ape yg best (1) ape2 aje (80) Artis (1) award (1) Bangi (4) barang baru (18) batuk (1) BE (2) Bengkak susu (1) Besday Adam (2) Besday Adwa (3) besday aku (6) Besday Dhia (5) best fren (11) bf (13) Big Apple (1) Breastfeeding Journey (19) BSP (2) BSP review (7) BSP Test (5) Buah tangan (1) buddy (2) Buka puasa (5) Cabut Gigi (1) Cameron Highlands (1) cedera (2) Cendol (2) Char kuew tiau terbaik (1) Check up (19) Check up Adam (2) Check up Adwa (3) contest (12) cuace (13) Cuti-Cuti Malaysia (2) Cyberjaya (2) Dentist (3) dhia (234) dhia punye (21) Dhia tak sihat (4) DIY (1) Domino's (5) Drama Korea (10) dunia hiburan (2) Eksiden (2) Family (16) Family Day (2) Fesyen (1) floria (3) Gaji (2) GDM (3) Gigi Dhia (1) Give Away (1) Go.Lokal.Cafe (1) Hadiah (2) Hari pertama sekolah 2017 (1) herbaline (2) Hidung berdarah (1) Hilang (2) hobi (1) Home sweet home (1) Hospital (3) IC (1) Ikan (1) info (54) isi hati (101) jalan2 (22) Jambu (1) Jamuan (1) Jerebu (1) jerubu (2) JJCM (8) K-Pop (1) KAFA (1) Kajang (1) Kedah (5) kegilaan (1) kejadian (17) Kek (1) Kelahiran Adam mustaqim (1) Kerja (3) Kerjaya (2) kesihatan (26) Klinik (4) Klinik Gigi (1) Konvokesyen Dhia (1) kronologi kelahiran Dhia (1) Lagu Best (1) lambat bangun (1) lirik lagu (2) lunch date (4) macam2 Adwa (15) macam2 Dhia (1) macam2 hal (3) majlis (9) Majlis Adwa (3) makan luar (3) makan-makan (134) makan-makan kat ofis (2) Makanan feveret (1) Mama punye (2) masak-masak (72) MASALAH (1) Menang (2) MGTT (1) minat (1) mines (3) nak bg hadiah (2) nak tau.. (1) Nando's (1) Novel (1) ntah ape2 (6) nuffnang (7) ofis (17) order saje (1) Pasar Malam (1) pasar tani (6) PASTI (4) Penang (4) penyakit (20) perayaan (5) perkembangan adwa (15) Pertandingan Azan ALAMRIA (2) Petua (2) Pregnancy (46) Preparation (4) produk (12) Progress Adam (1) Promosi (3) Puri (1) Putrajaya (14) Ramadhan (6) Raya (4) Raya 2013 (2) resepi (6) result (1) Rezeki (3) rezeki ramadhan (1) Rezeki Syawal (1) Rojak (1) Rumah (2) Sakit pinggang (1) saman polis (1) Saman PPj (1) sekolah (2) Sekolah Dhia (2) Selamat Hari Raya (1) Seminar (2) seram (1) serdang (1) Sesemut (1) Set Berpantang (1) Setiausaha (2) Sg. Ramal (2) Shaklee (1) Sharing is Caring (9) shopping (5) Shopping online (3) Simpanan (1) Solid Food (3) souvenir (1) Stevia (1) suami saye (29) suke-suki (27) Susu Formula (3) TAFIST (2) tag (3) Tahun 1 (1) taska (17) things (1) Tragedi (1) Tudung (1) tukar template (1) tupperware (3) tutorial (1) TV drama (9) Umai (1) wordless wednesday (6) Zakat (1)